Book your holiday

We guarantee
the best available
room rates!

On www.hotelwalther.ch
we guarantee the best
available room rates.

If you find a lower price on any other website on the same booking day, we will be happy to adjust the price in your favor.

Our Best Price Guarantee comes into effect, if the following conditions for the price comparison are met:

  • The same type of accommodation (with / without breakfast)
  • The same room type
  • The same reservation period / length of stay
  • The same number of guests per room
  • The same terms and conditions / same cancellation policy

Welcome

Reception

Drei massive Marmorblöcke bilden die Réception. Das Material Marmor war schon vorher im Hotel vorhanden. So wurde das Material wiederaufgenommen und für das Herzstück des Hotels wiedereingesetzt.

Im «Carrara» Steinbruch wurden die Steinblöcke ausgewählt und auf das gewünschte Mass geschnitten. Verschieden bearbeitete Oberflächen zeigen die Vielfältigkeit des Steins. Die Massivität verkörpert die Beständigkeit und Wertigkeit, welche auch das Hotel wiederspiegelt. Von Hand wurden die Oberflächen der Theken gebrochen oder ihren letzten Feinschliff gegeben. Auf den Frontseiten wird eine ortstypische Ornamentik – Rosetten und Zierbänder – in den Stein gehauen und gekratzt.